اهمیت مصرف میان وعده در رژیم های تجویز شده در نرم افزار رژیم درمانی

یکی از وعده هایی که در نرم افزار رژیم درمانی در رژیم درمانی و رژیم غذایی تجویز می شود میان وعده است. وعده ای که بین وعده های اصلی در رژیم غذایی مصرف می شود را میان وعده می نامیم. اکثر مردم برای رفع گرسنگی، میان وعده را مصرف می کنند. در صورتی که اهمیتی به ارزش غذایی آن نمی دهند. احتمالا از تنقلات و مواد غذایی ناسالم برای این وعده استفاده می کنند. ارزش غذایی میان وعده در رژیم درمانی و رژیم غذایی در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.

میان وعده که وعده های غذایی در رژیم درمانی بسیار مهم است، در سلامتی بدن نقش بسیار زیادی دارد. این وعده غذایی در رژیم غذایی کودک تاثیر فوق العاده ای در رشد کودکان دارد. تمامی افراد نیاز دارند تا میان وعده مصرف کنند. اما به شرطی که این میان وعده در رژیم غذایی و رژیم درمانی آنها ارزش غذایی بالایی داشته باشد. متخصصان ما در نرم افزار با توجه به شرایط سنی، سلامت جسمی و معیار های از قبل تعیین شده میان وعده متناسب با شما را تجویز می کنند.

اهمیت میان وعده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت

مصرف میان وعده برای تمامی گروه های سنی

لازم است که تمامی افراد میان وعده مصرف کنند. گروه هایی هستند که لازم است بیشتر از سایرین نسبت به مناسب بودن میان وعده مصرفی حساسیت به خرج دهند. این گروه ها شامل کودکان، نوجوانان، ورزشکاران و افرادی که به دنبال افزایش یا کاهش وزن خود هستند می شود. در نرم افزار رژیم درمانی هایپر دایت میان وعده تجویزی فقط مخصوص همان گروه است. انتخاب میان وعده همچنین به شرایط جسمی، محل و نوع زندگی و همچنین میزان فعالیت فرد بستگی دارد. نرم افزار رژیم درمانی ما با در نظر گرفتن همه این موارد بهترین انتخاب را برای شما پیشنهاد خواهد داد.

اهمیت میان وعده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت

میان وعده خوب (طبق رژیم های نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت)

ملاک خوب بودن یک میان وعده سالم بودن، ارزش غذایی و مغذی بودن آن است. این ارزشمندی فقط با مصرف وعده های غذایی تامین نخواهد شد. متخصصان تغذیه ما در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت میان وعده ها را به گونه ای تنظیم کرده اند که هم باعث رفع گرسنگیتان شده و هم مواد غذایی مغذی در میان وعده های رژیم غذاییتان باشد. میان وعده های در نرم افزار رژِم درمانی ما امکان جبران مواد غذایی که در وعده های اصلیتان نبوده را دارد. مثلا اگر کمبود فیبر یا کلیسم دارید، میان وعده ها برای جبرانشان برای شما تنظیم و تجویز خواهد  شد.

اهمیت میان وعده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت

مواد تشکیل دهنده میان وعده ها 

 

غلات کامل:

در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت میان وعده هایی که از غلات کامل تشکیل شده اند غنی شده از فیبر و کربوهیدرات است. اینگونه میان وعده ها به شما انرژی کافی می دهد تا رسیدن به زمان اصلی گرسنه نشوید. برای مثال بیسکویت ها یا کراکر های سبوس دار مناسب هستند.

انواع میوه ها و سبزیجات:

نکته مثبت مصرف میوه و سبزی این است که بدون اینکه چربی و کالری زیاد  داشته باشد باعث سیری شما می شود. میوه ها و سبزیجات سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم هستند.

دانه‌ها ومغزها:

مغز ها و دانه ها سرشار از پروتئین هستند. این پروتئین سیری طولانی مدت ایجاد می کند. چربی در دانه ها و مغز ها بالاست اما این چربی از نوع چرب یغیر اشباع است. این چربی برای سلامتی بسیار مفید و ضروری است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که میزان کالری مغز ها بالاست و نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد.

لبنیات کم‌چرب:

لبنیات منبع غنی پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این گروه غذایی شامل شیر، ماست،پنیر و دیگر محصولات لبنی است. به دلیل اینکه این گروه غذایی حاوی چربی است،  از نوع کم چرب آنها برای جلوگیری از چاقی استفاده کنید. همچنین مصرف کلسیم در کاهش وزن و لاغری موثر است.

با اینکه میان وعده ها  جزئی از رژیم غذایی سالم هستند اما این نکته را فراموش نکنید که زیادهع روی در مصرف آنها باعث اضافه وزن می شود. مثلا یک مشت بادام که بطور تقریبی 23 عدد است، حدودا 163 کالری دارد. اما کالری یک پیاله آن به بیش از 800 هم می رسد.

اهمیت میان وعده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت

مقالات مرتبط:

اهمیت صبحانه در نرم افزار رژیم درمانی

رژیم ‌غذایی و رژیم درمانی بیماران خاص ( تعبیه شده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت )

رژیم غذایی و رژیم درمانی برای بیماری های قلبی عروقی

رژیم درمانی برای افراد مبتلا به دیابت

چگونه با رعایت رژیم به صورت طبیعی سموم کبد، کلیه و مثانه را دفع کنیم؟

نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت

شرکت اعتماد پرداز