اهمیت زمان خوردن وعده های غذایی از نظر متخصصان ما در نرم افزار رژیم درمانی

میدانیم که کیفیت مواد غذایی مصرفی ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما برای افزایش سلامتی باید زمان بندی مصرف وعده های رژیم غذایی تجویز شده در نرم افزار رژیم درمانی را رعایت کرد. احتمالا راجع به ساعت بیولوژیکی بدن اطلاعاتی داشته باشید. بدن ما با ساعت بیولوژیکی تنظیم شده است.

یعنی بدن ما با دقت بالایی ریتم شبانه روزی دارد. این ریتم شبانه روزی فعالیت زیستی بدن را بصورت یک چرخه انجام می دهد. نظم زمانی را در وعده های تجویز شده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت رعایت کنید. با رعایت این موضوع سلامت، شادابی، انرژی و سرحالی خود را تضمین خواهید کرد.

اهمیت زمانبندی وعده های غذایی                                                                                                       ­­­­­

سعی کنید زمان مصرف رژیم غذایی خود را با ساعت بیولوژیکی خود تنظیم کنیم. اگر برنامه منظمی برای خوردن وعده های غذاییتان داشته باشید، هورمون های بدن، قند خون و وزنتان کنترل و تنظیم میشود. همچنین مواد  غذایی در بدن شما بهتر هضم می شود. اگر بصورت طولانی مدت نامنظم غذا بخورید، بی شک سلامتی خود را به خطر می اندازید.

نرم افزار رژیم درمانی و اهمیت زمانبندی رژیم های آن

وقتی که غذای اشتباه در زمان اشتباه مصرف کنید، تلاش های شما برای رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام از بین خواهد رفت.اینکه چه میزان مواد غذایی در چه زمانی مصرف کنید در همه شرایط همچنین زمانی که ورزش می کنید بسیار اهمیت دارد. تعادل هورمونی و بهبود سوخت ساز بدن به زمان بندی مصرف مواد غذایی در رژیم غذایی و رژیم درمانی شما بستگی دارد.

یکی از شرط های ما در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت رعایت زمانبندی است. شاید بدانید که میزان و زمان ترشح هورمون انسولین در بدن بسیار مورد اهمیت است. کار انسولین تنظیم ورود مواد غذایی به سلول های عضلانی است. نامنظمی در ترشح هورمون انسولین باعث تجمع چربی در بدن می شود.

سعی کنید تعداد وعده های غذایی خود را بالا برده و حجم آنها را کم کنید. این کار مفید تر از زمانی است که تعداد وعده کم با حجم بالا میل میکنید. این نکته در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت حائز اهمیت است. جذب و هضم در بدن شما نیازمند انرژی است. اگر مواد غذایی مورد نیازتان را در دو یا سه وعده میل کنید، انرژی زائد در بدن شما به صورت چربی انباشته و ذخیره می شود.

اگر همین میزان مواد غذایی را در 5 یا 6 وعده مصرف کنید جریان مداوم مواد غذایی را برای خود تامین کرده اید. در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت از تعداد وعده های بالا استفاده شده است. دلیل این کار این است که  بدن برای هضم و جذب این وعده ها نیازمند انرژی بیشتری است و کالری کمتری برای ذخیره دارد.

اهمیت زمان بندی در نرم افزار رژیم درمانی

  1. صبحانه:

میدانید که خوردن صبحانه اهمیت ویژه ای در رژیم درمانی دارد. همچنین تاثیر مثبت در سلامتی شما دارد. سعی کنید صبح زود تر از خواب بیدار شوید و یک ساعت بعد صبحانه خود را میل کنید. بهترین زمان برای صبحانه خوردن بین 5 تا 10 صبح است. دیرتر صبحانه خوردن باعث می شود که مصرف میان وعده ها را از دست دهید. همچنین نخوردن صبحانه ریسک ابتلا به چاقی را در شما افزایش می دهد. در وعده صبحانه سعی کنید از همه گروه های غذایی استفاده کنید. مواد پروتئینی همراه با غلات و سبزیجات گزینه مناسب، سالم و کاملی است.

  1. میان وعده صبح در رژیم درمانی:

دو الی سه ساعت بعد از اینکه صبحانه را میل نمودید میان وعده خود را مصرف کنید. با مصرف میان وعده ای سبک کمک  به تنظیم قند خون خود شوید. در نتیجه در وعده ناهار کمتر غذا مصرف می کنید. یک میان وعده سالم و سبک مثلا شامل یک میوه، یک لیوان شیر یا یک مشت آجیل است.

  1. وعده ناهار در رژیم غذایی:

4 الی 5 ساعت پس از صبحانه زمان مناسبی برای صرف ناهار است. یک ناهار خوب میتواند شامل پروتئین بدون چربی با فیبر برای افزایش احساس سیری باشد. همچنین غلات کامل مانند برنج قهوه ای یا نان کامل را هم اضافه کنید. برای تامین فیبر مورد نیاز خود نیز از سبزی خوردن و سالاد استفاده کنید.

نرم افزار رژیم درمانی و اهمیت زمانبندی رژیم های آن

  1. میان وعده عصر در رژیم غذایی در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت:

بگذارید 2 تا 3 ساعت از خوردن ناهارتان بگذرد، این زمان زمان مناسبی برای صرف میان وعده عصرتان است. برای کمک به کاهش وزنتان از میان وعده های کوچک و کم حجم استفاده کنید. برای میان وعده عصر میتوانید همانند میان وعده صبح از میوه، شیر یا آجیل استفاده کنید.

  1. وعده شام در رژیم درمانی

باید سعی کنید وعده شام را زودتر مصرف کنید. بهتر است وعده شام با خواب شما 2 ساعت فاصله داشته باشد. اینگونه راحت تر به خواب می روید. با توجه به این که در هنگام شب دستگاه گوارش کم کم فعالیتش را شروع می کند، سبک ترین وعده غذایی خود را در شام مصرف کنید.

  1. میان وعده آخر شب در رژیم غذایی

در صورتی که خیلی زود شام میخورید میان وعده آخر شب بسیار برایتان مفید خواهد بود. مثلا یک لیوان شیر با خرما می تواند گزینه خوبی برای میان وعده آخر شب شما باشد.

اهمیت زمانبندی رژیم درمانی

  • در زمان بندی مصرف وعده های غذایی موارد زیر میتواند به شما کمک کند.

افراد بسیاری برای کاهش وزن دائم در حال شمارش کالری دریافتی روزانه خود هستند اما چه بسا از زمان غذا خوردن خود غافل می شوند. زمان غذا خوردن در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارید. ساعتی که شما غذا میل می کنید تاثیر زیادی بر روی وضعیت بدن شما، دریافت کالری ها و همچنین مواد مغذی دارد. پس برای کاهش وزن علاوه بر حجم مواد غذایی باید به زمانبدی رژیم غذایی خود نیز دقت کنید.

نرم افزار رژیم درمانی و اهمیت زمانبندی رژیم های آن

  • این نکات می تواند به کاهش وزن شما کمک کند:

  1. سعی کنید هر روز در زمان مشخصی غذا میل کنید.
  2. وعده شام را سبک میل کنید.
  3. صبحانه را کامل میل کنید.
  4. خواب خود را تنظیم کنید و کافی بخوابید. دیر خوابیدن و کمبود خواب در اضافه وزن موثر است.
  5. به مواد غذایی که بعد از ورزش می خورید دقت کنید.

اهمیت زمانبندی در رژیم های غذایی

مقالات مرتبط:

رژیم ‌غذایی و رژیم درمانی بیماران خاص ( تعبیه شده در نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت )

رژیم غذایی و رژیم درمانی برای بیماری های قلبی عروقی

رژیم درمانی برای افراد مبتلا به دیابت

چگونه با رعایت رژیم به صورت طبیعی سموم کبد، کلیه و مثانه را دفع کنیم؟

نرم افزار رژیم درمانی هایپردایت

شرکت اعتماد پرداز